] }

Wednesday 19 September 2012

worldless wednesday 3

suatu ketika dahulu...realiti ini berlaku dalam hidupku...

banyak sangat dugaan yang telah aku lalui setakat ini...sehingga aku berkata pada diri ku..."kenapa Allah menguji aku sampai ke tahap nie"...sampai aku merasakan seluruh tubuh ku jatuh ke bumi...agak lama untuk aku bangkit kembali...sedikit demi sedikit aku bangun untuk meneruskan hidupku...selangkah demi selangkah   aku berjalan untuk melalui jalan yang penuh liku-liku ini....aku tahu semua yang aku terima itu semuanya datang dari-NYA...


15 comments:

  1. terkadang dugaan itu perlu utk mematangkan kita

    ReplyDelete
  2. semoga tabah hadapi dugaan.. kuatkan semangat

    ReplyDelete
  3. Dugaan Allah itu hebat, tak kira apa pun.. sama ada baik atau buruk.. kerana Dia sentiasa akan menguji kita :)

    ReplyDelete
  4. dugaan jugalah yang menjadikan siapa diri kita sebenarnya.. even dugaan itu terlalu berat untuk kita tanggung tapi percayalah Allah swt tetap bersama dengan kita :)

    ReplyDelete
  5. setiap dugaan pasti ada hikmah..Allah xkan mnguji hambanya melebihi kemampuannya..

    ReplyDelete
  6. Ada masa satu persatu masalah datang tanpa henti. Jangan berhenti berharap. :)

    ReplyDelete
  7. samalah.. ena pun pernah merasai sedemikian.. rasa tak sanggup nak hidup di dunia ni.. mulalah semua benda jadi malas nak buat... but, org sekeliling memberi support dan dorongan, Alhamdulillah, kita hidup ni sentiasa diuji...

    ReplyDelete
  8. moga ALAH bersama kita
    tiap masa dan ketika :)
    ameeen~~

    ReplyDelete
  9. Allah uji hamba Nya yang mampu untuk menghadapinya. sila +ve okay ;)

    ReplyDelete
  10. you can face it ..fight for your happiness k
    gud luck !!

    ReplyDelete
  11. DIA xkan menimpakan ssuatu ujian itu
    pada hambaNYA andai ianya tidak dapat dihadapi
    oleh kita, para hambaNYA..
    sentiasa tabah dan sabar! ^_^

    ReplyDelete
  12. dugaan manusia hadapi pasti ada jalan :)

    ReplyDelete
  13. actually beban yang kita dapat tak pernah lebeh dari termampu

    ReplyDelete
  14. ubat itu memang pahit,
    tapi pahit tu hanya sementara,
    kerana ada manis setelah merasa pahit tu :)

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda....
tq...