] }

Thursday, 20 September 2012

budaya pelik


Budaya pelik yang masih diamalkan di Turban, Jawa Timur,Indonesia, tradisi makan tanah liat yang dipanggang. Sekali tengok macam coklat aje. Kalau tak  tau nie tanah liat kompem aku makan.. Kalau tiada makanan harus diamalkan untuk mengetahui nikmatnya..hihihi..Dikatakan tanah liat ini dijual dengan harga Rp 20 ribu dan kaum ini percaya dapat membantu menguatkan sistem percernaan mereka.. Nama lain bagi makanan yang enak ini ialah Ampo dan juga mampu mengubati pelbagai penyakit..Aku tak tau la boley ubat penyakit atau tak...tapi itu kepercayaan mereka..




#budaya mereka lantak mereka la..haha

25 comments:

  1. cube kalau tanah liat panggang cicah coklat mesti ko nak jugak kan. hihi ;p

    ReplyDelete
  2. eeeeeewww taknak tryyyyyyy! *bajet ada orang suruh try makan. Haha

    ReplyDelete
  3. eee..makan tu tak memudaratkn lg kesihatan ke..nth ape ade kt tanah liat tu..cacing2 ke.huhu

    ReplyDelete
  4. wahh tanah liat.. mcm xsnggup je nk try xD

    ReplyDelete
  5. uihhh..mkn tanah liat?? pelik tp benar ..hehe ^_^

    ReplyDelete
  6. tengok muka budak yang makan tanah liat tu pun macam tak selera jee.. hehehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.klu tutup muke budak 2 ad selera x??

      Delete
  7. eeeewwww, tak sakit perut ke??? eee..ape la rasa tanah liat panggang??? macam2

    ReplyDelete
    Replies
    1. x taw la ina..depa dh bse kot..hehe

      Delete
  8. nak try rasa gak ah... cam best ja.. ^_^

    ReplyDelete
  9. klu makan cekelat cadburry tak pelik lagi..nie pesen makan tanah..cne pulak...mujur lah asal usul dari tanah..


    Ain Dzaya Carian Gadis Konfiden Kotex Fresh 2012. sila turun padang beramai ramai!

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda....
tq...