] }

Thursday, 11 October 2012

22 fakta lelaki yang wanita belum tahu



Assalamualaikum....ada beberapa perkara menarik tentang lelaki yang mungkin wanita tak tau....

1. Lelaki tertarik dengan wanita bukan dari rupa paras,tetapi dari segi kekemasan penampilan dan kematangannya.
2. Bila lelaki cakap,”saya tak faham lah dengan awak ni camane” maksud cara wanita berfikir tak sama seperti lelaki.
3. Lelaki boleh angau dengan senyuman seorang wanita. Ohhh~

4. Perkara sensitif bagi lelaki adalah bila teman wanitanya selalu menceritakan perihal bekas kekasihnya.
5. Jangan provok lelaki atau cabar dia dengan mengapi-apikan tentang sesuatu,mesti dia buat punya. Kalau provok benda buruk,lain jadinya.
6. Bila lelaki berkata,”tinggalkan saya seorang diri” itu bermaksud “saya harap awak boleh ada disisi dan menenangkan saya”
7. Lelaki tak suka perempuan gedik!
8. Bagi lelaki, sayang itu tak diluahkan dengan kata-kata tetapi lebih kepada memberi perhatian dan ambil berat terhadap wanita itu.
9. Kadang-kadang lelaki tiada keputusan yang muktamad. Hahaha.
10. Lelaki amatvsukakan wanita yang pandai memasak.
11. Jangan prejudis dan berprasangka terhadap lelaki berkenaan cinta. Bila dia tahu wanita percayakan dia,lelaki akan menjadi begitu serius dalam perhubungan.
12. Lelaki pun menangis.
13. Bila lelaki menelefon wanita atau ingin memulakan perbualan, soalan pertama yang akan ditanya“ tengah buat apa? sibuk ke?” atau “ awak dah makan?”
14. Sebelum mempercayai seorang lelaki,uji lah dia dulu. Tapi jangan berpanjangan,confirm dia bosan dan anggap wanita tak percayakan dia. Lepas tu, say good bye lerr.
15. Lelaki benci kekotoran dibajunya walaupun kotor tu kecik je. Bagi lelaki,penampilan adalah segalanya.
16. Lelaki akan cuba membelikan barang yang selalunya wanita suka,tapi biasanya mesti tersalah beli. Tak sama jiwa kot. Hahaha.
17. Bila lelaki katakan “awak nampak cantik” bermaksud dia sukakan wanita itu.
18. Bila lelaki minta peluang kedua untuk betulkan kesilapan,berilah ia ruang.Tapi kalau sekali lagi dia buat perangai boleh lupakan je..hahaha
19. Lelaki punya banyak masalah tersimpan yang tidak terlihat dari pandangan mata kasar.
20. Bila berbual lelaki tiba-tiba terdiam,wanita perlu katakan sesuatu.
21. Lelaki juga sukakan wanita yang penyayang.
22. Bila betul-betul serius dalam perhubungan,seorang lelaki akan  menyayangi wanita lebih daripada apa yang anda jangkakan. Dan juga lebih dari cara anda menyayangi lelaki tersebut.

#lelaki tak sempurna 100%...tapi lelaki itu cuba untuk jadi yang terbaek untuk orang yang dia sayang...terima la kekurangan yang ada pada lelaki tersebut...

10 comments:

  1. wau nice entry lah piko.... noted!! ^_^

    cume bagi tips sikit mcm mana perempuan pula nk pikat lelaki ^_^

    ReplyDelete
  2. hihi...angau ke?tu bukan angau...tu perasan namanya

    ReplyDelete
  3. alamak..
    saya tak pandai memasak la...T_T

    ReplyDelete
  4. saya pandai masak.haahahaha

    tgk mastercef banyak2heheh

    ReplyDelete
  5. Hehe, kebanyakannya ada kebenarannya. Kadang-kadang ketawa bila baca kena dgn diri sendiri, tapi yg no 13 uh adalah fakta. :D

    ReplyDelete
  6. eh laki dapat senyuman dr ppuan pun da bole angau ea.hhaha
    pape pun bab tang masak tu saya la.ahhaha(pomote diri cikit)

    ReplyDelete
  7. abg Piko...hehehe
    kita tagged awk join contest.. jom

    http://norzillasensei.com/2012/10/impian-mampu-abg-stalker.html

    ReplyDelete
  8. Ohhhh...!!~ =) I think i pandai dlm memasak, Alhamdulillah..bdw, bila bace2 balik ego lelaki amat tinggi than perempuan erk...hurrmmmm..

    ReplyDelete
  9. nice sharing!hahaha.. thumb up!

    ReplyDelete
  10. tang no 8 tu btul..tapi sekali sekala kene jugak luahkan dengan kata2..semua pompuan misti suke..

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda....
tq...