] }

Sunday, 12 August 2012

lawa vs tak lawa


kalau perempuan lawa pendiam
lalaki akan cakap: waw..ciri-ciri isteri idaman
kalau perempuan tak lawa pendiam
lelaki akan cakap: tak reti sembang la tu...

kalau perempuan lawa dapat lelaki hensem
lelaki akan cakap: sepadan la tu
kalau peremuan tak lawa dapat lelaki hensem
lelaki akan cakap: dah kena nasi kangkang la tu...

kalau perempuan lawa ditinggal kekasih
lelaki akan cakap : buta nya lelaki tu
kalau perempuan tak lawa ditinggal kekasih
lelaki akan cakap : memang payah la nak cari pengganti...

kalau perempuan lawa pakai kereta mewah
lelaki akan cakap : nie mesti duk bawah Dato'
kalau perempuan tak lawa pakai kereta mewah
lelaki akan cakap : nie mesti anak orang kaya...

kalau perempuan lawa masak
lelaki akan cakap : dah la lawa..pandai masak lak tu
kalau perempuan tak lawa pandai masak
lelaki akan cakap : tah sedap ke tak tu...



#tak kesah la korang lawa ke tak...setiap ciptaan-NYA ada hikmahnya...yang penting hati kena lawa...

23 comments:

  1. moral of the story, LELAKI PANDANG PEREMPUAN LAWA jer :P haha. ohh kalau perempuan lawa jer terus think possitive eh? haha :DD

    pissst :setuju, hati mesti lawa! rupa yang lawa tak ke mana pun :)

    ReplyDelete
  2. sampai hati delete gua punyer komeng td.:-s

    utk ke dua kalinye gua komeng. jom kawen hati gua tengah lawa ni tp gua x reti masak. harap maklong :3 bhahaha:))

    ReplyDelete
  3. kalau lelaki encem suka kt pmpuan xlawa tp ditolak...achaner tue piko? hihi

    ReplyDelete
  4. ai..lelaki kan, semua nak cantik je depan mata dia. hmm agaknye sy bahagian mane ea..hahaha. piko tulun jawab? :-)

    ReplyDelete
  5. ada jgk ke mcm ni?
    adoyaiii...

    ReplyDelete
  6. Sepertinya tak layak laki-laki komen pada hal ini biarlah wanita yang bercakap

    ReplyDelete
  7. heheheh... gua suka post ni... ahakz...

    ReplyDelete
  8. amboi.. nak yang lawa2 je.. yang tak lawa ni macam mana? kesian dia.. hehehe

    ReplyDelete
  9. apelahhh nasib yg tak berapa nak lawa mcm den.sadisnyaaa lahai.

    ReplyDelete
  10. Payahnya!!! semua pun serba tak kena. huhuhu.. sebab tu agaknya perempuan ramai yang single sekarang ni..hehe

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda....
tq...