] }

Saturday 17 March 2012

Aku salah di mata "dia"

Kali pertama percubaan untuk memakai kain pelekat ke kafe tidak berjaya...
Aku dengan slamber masuk ke kafe dengan gaya tersendiri sebab aku nak cuba...

Seorang anggota tentera yang dikenali ramai berada di satu sudut sedang menikmati makan malam
bersama pelajar-pelajar yang lain...
Aku bertentang mata dengannya dan pandangannya sangat tajam menusuk ke mata ku...

Aku buat2 tak taw je la...
Aku duduk sambil menunggu order aku siap..
Jarak aku dengannya hanya beberapa langkah..

Terasa bagai kain pelekat aku diperhatikan je..
Buat2 berani memandang ke arah dia..

Hampeh betul la...
Pergerakan aku direkod oleh dia menggunakan samsung galaxy...
Ala...rilek suda......

Dipendekkan cerita aku dipanggil oleh si dia dan memberi amaran pertama kepada ku agar tidak memakai kain pelekat ke kafe lagi..Aku bercakap benar sepanjang pertanyaan yang ditujukan kepada ku..

Ok...aku tak pakai lagi...

Di tempat sama dan keadaan yang berbeza serta di hari yang lain..
Aku memakai baju kemeja,berseluar slack dan berkasut hitam..

Muka dia lagi....
Dia memanggil aku dan memarahi ku sebab dia menuduh ku menipu dia siapa diri aku yang sebenar sebab aku berpakaian sangat kemas....

*tak ada guna aku menipu benda macam nie la...cakap je la x puas hati....menjadi satu kesalahan bagi pegawai kadet memakai kain pelekat di tempat lain kecuali bilik dan surau...

2 comments:

tinggalkan komen anda....
tq...