] }

Friday, 15 March 2013

antara dua

Memang dulu cita-cita ku ingin menjadi seorang pahlawan negara. 
Berani untuk mati demi negara ku.

tapi....
Selepas aku melihat kejadian pencerobohan di Lahad Datu, aku merasa 
berbelah bagi antara dua pilihan. Aku tidak ingin melihat orang yang tersayang
menangis meratapi pemergianku buat selama-lamanya. dan.
pemergian itu disanjung tinggi oleh negara kerana berkorban untuk negara.

Pahlawan perlu berkorban untuk beribu-ribu nyawa di belakangnya menjadi taruhan.

Aku pernah bertanya pada Neelofa..
"awk..awk nak ke kalau saya terkorban macam pahlawan di lahad datu?"
air muka Neelofa tiba-tiba berubah.
Itu baru aku tanya Neelofa..Macam mana soalan itu aku tujukan pada keluarga aku?.

Sepanjang kes di Lahad Datu nie, 2 3 kali jugak aku mimpi aku kena tembak dalam perang.
haha..mimpi tu mainan tidur je.

tapi.

jika ditakdirkan satu hari nanti aku ingin menjadi seorang pahlawan negara.
aku rela berkorban demi mereka yang tersayang berada dalam keadaan selamat
dan aman.

#teruskan perjuangan mu wahai abang-abangku di sana...kami hanya mampu berdoa  di sini.

8 comments:

  1. tak boleh bla tanya neolofa tu.. wakakakakaka.. xpelah, kita berdoa untuk keselamatan mereka udah la ye

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. hehe...untungla sape dpt neelofa

      Delete
  3. nice day :)
    Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
    pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
    Jadilah seperti yang kamu inginkan,
    karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
    dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
    yang ingin kamu lakukan

    http://www.nolimitadventure.com/

    ReplyDelete
  4. ni iklan untuk naikkan semangat mempertahankan negara ke luahan hati perasan piko? (sebab ada nama neelofa) hahahaha

    ReplyDelete
  5. tanya neelopa dia apatau, baik tnya jalaludin hassan, hekhek :p

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda....
tq...