] }

Sunday 27 March 2011

Melayu

Hari ini aku ad game rugby di UKM Bangi. Aku bangun dengan awal sebab game pertama aku jam 10 pagi. Malam tadi pula aku bersama kawan-kawan basikal sampai ke lewat pagi. Aku tidur dalam keletihan di atas katil busuk aku.

Aku bangun dengan keadaan tergesa-gesa sebab aku perlu mengambil junior aku di stesen LRT. Dunia sudah terbalik. Sepatutnya dia yang mengambil aku. Agak kurang ajar. Macam biasa, aku akan pergi bersama pinky aku. Langkah pertama sebelum gerak, check minyak dulu. "ok cun. Minyak sempat lagi nak g stesen minyak".

Aku menuju ke tempat yang diinginkan bersama pinky aku. Aku dilamun cinta bersama pinky. Tiba-tiba pinky mati di tengah-tengah jalan. Aduih. Aku melihat tangku minyak yang sudah kering. Siapa suruh pakai moto cc besar lagi?.Aku meminta tolong dari seorang pak cik melayu untuk meminjam moto nya. Tapi, apakan daya ku pak cik itu menipu aku dan mengatakan yang dia tiada moto.Aku nampak moto bersepah tepi jalan!!!!..(pak cik pekerja DBKL).

Pinky aku masih tersadai di tepi jalan. Aku tersadai di bawah rimbunan pokok. Game akan bermula tidak lama lagi. Aku hanya mampu berdoa walaupun dalam hatiku hanya mengutuk pak cik tadi. Aku tersadai dengan pinky selama sejam. Tiba-tiba pak cik itu datang kembali kepadaku. Maybe dia mendengar keluhan hatiku. Dia membawa ku ke stesen minyak dan akhir nya pinky aku berjaya di hidupkan. 

Hatiku masih memikirkan situasi di mana pada mula nya. MELAYU TIDAK INGIN MENOLONG MELAYU!!!..

Aku meneruskan perjalanan ku ke padang rugby di UKM Bangi dengan pinky dan juniorku yang agak kurang ajar..

No comments:

Post a Comment

tinggalkan komen anda....
tq...